Πάνω από 4.000 οι ελλείψεις στους εκπαιδευτικούς


Ξεπερνούν τις 4.000 οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση...
όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δόθηκαν από το υπουργείο κατ’ απαίτηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και τα οποία απεικονίζουν τις τραγικές ελλείψεις των σχολείων. Σημειωτέον ότι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται τα κενά καλλιτεχνικών σχολείων και ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού ειδικής αγωγής. Η εικόνα των κενών μέχρι 19/10, σύμφωνα με ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Β/θμιας  ήταν η εξής:

- 1480 γενικής παιδείας πλήρους

- 365 γενικής παιδείας μειωμένου

- 741 ειδικά σχολεία τμήματα ένταξης

- 234 ειδικά σχολεία τμήματα ένταξης μειωμένου

- 753 παράλληλη στήριξη

- 651 πλήρους μουσικά σχολεία

- 155 μειωμένου μουσικά

- 200 ωρομίσθιοι μουσικά

Οι Παρεμβάσεις αναφέρουν ότι με απλούς υπολογισμούς και με δεδομένο ότι οι εξασφαλισμένες πιστώσεις που είχαν απομείνει μέχρι εκείνη την ημερομηνία για τη Β/θμια ήταν 1.500, καταλαβαίνει κανείς ότι τα κενά που δε θα καλυφθούν θα είναι τουλάχιστον διπλάσια από αυτά που ισχυρίζεται το υπουργείο.

Ακολουθεί η ανακοίνωση των παρεμβάσεων:

Χιλιάδες τα κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χιλιάδες οι διδακτικές ώρες που συνεχίζουν να χάνονται καθημερινά, χιλιάδες τα σχολεία που υπολειτουργούν και το υπουργείο μιλά για διαχείριση της κατάστασης με στόχο την επάρκεια σε εκπαιδευτικούς και όχι την πληρότητα. Το τι εννοεί το βλέπουμε ήδη να διαδραματίζεται στα σχολεία. Αύξηση μαθητών στην τάξη, συγχωνεύσεις τμημάτων προσανατολισμού, υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις καθηγητών, συρρίκνωση των διδακτικών ωρών που προβλέπονται από τα αναλυτικά προγράμματα, ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός να μπαίνει από λίγο σε όλα τα τμήματα.

Τα οξυμένα αυτά προβλήματα τέθηκαν στη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό, καθώς και ζητήματα που αφορούν στους μόνιμους διορισμούς, στην ειδική αγωγή, στο οικονομικό – ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, στην κατάργηση του πλαισίου της προηγούμενης αξιολόγησης, στη μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, στην ετήσια επιμόρφωση, στα εργασιακά (επαναφορά ωραρίου, πλήρη δικαιώματα αναπληρωτών, όχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις), στα υπομνήματα για την ΤΕΕ, στην κατάργηση της μαθητείας, στη λειτουργία των ΣΕΚ. Τονίσαμε ότι όλες οι δομές της εκπαίδευσης πρέπει να ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας και ότι δε δεχόμαστε τα παραδοτέα του μνημονίου για μαθητεία, εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ, εξορθολογισμό ωραρίου κλπ.

Ο υπουργός παιδείας προσπάθησε στη συζήτηση – όπως και στο διάλογο στον οποίο έχει επιδοθεί μέσω ΜΜΕ- να εμφανίσει εντελώς διαστρεβλωμένη την πραγματικότητα. Μιλά για συνολικά 19.500 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος, αμφισβητώντας την ύπαρξη των 25.000 κενών και θεωρώντας ότι για τα υπόλοιπα κενά που δεν καλύπτονται η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη.

Η πραγματικότητα είναι ότι μέχρι τις 19/10 είχαν γίνει 14.000 προσλήψεις (σε Α/θμια και Β/θμια), οι υπόλοιπες 5.500 πιστώσεις δεν είναι σίγουρο πότε θα εκταμιευτούν, γιατί μέσω αυτών θα καλυφθούν και έκτακτες ανάγκες προσωπικού στη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.