Μέσα στο 2018 θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ
Μέσα στο 2018 θα έχει πλέον ξεκαθαρίσει το τοπίο στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, μετά από δύο χρόνια έντονων...
ανακατατάξεων στον κλάδο που προήλθαν από την πτώχευση της Μαρινόπουλος και την εξαγορά της από τη Σκλαβενίτης.
Πλέον η ενοποίηση της Σκλαβενίτης με το Μαρινόπουλο αλλά και η αντίστοιχη του Βερόπουλου από τα My Market βρίσκονται στην τελική ευθεία, ενώ υπόλοιπες αλυσίδες μέσω της αυτόνομης ανάπτυξης έχουν ενισχύσει σημαντικά το δικτυο τους με το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
Ως εκ τούτου το 2018, μία ακόμη χρονιά όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς εξίσου δύσκολη από πλευράς κατανάλωσης, θα ξεκαθαρίσει για το ποιο αλυσίδα θα πάρει τα ηνία, θα κερδίσει τζίρους και θα καταφέρει να αποσπάσει την προτίμηση των περισσότερων καταναλωτών. Για την Σκλαβενίτης, το στοίχημα μέσα στο 2018 είναι να γίνει γνωστή στην επαρχία καθώς εκεί αντιμετωπίζει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς μέχρι πρότινος η παρουσία της περιοριζόταν μόνο στην Αθήνα. Ήδη η αλυσίδα έχει ξεκινήσει διαφήμιση στη Θεσσαλονίκη και απομένει να δούμε αν θα επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Αν και οι πωλήσεις της νέας πλέον αλυσίδας, που μετρά 560 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των στόχων, εντούτοις επικρατεί αισιοδοξία ότι το στοίχημα που τέθηκε όταν πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη επιχειρηματική διάσωση στην χώρα, θα κερδηθεί. Από την άλλη πλευρά, η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήταν και ο μεγάλος κερδισμένος από την πτώση της Μαρινόπουλος καθώς βρέθηκε στην πρώτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σουπερμάρκετ με τζίρο πάνω από 2 δισ ευρώ, φέρεται αποφασισμένη να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της. Μέσω της αυτόνομης ανάπτυξης της (μόνο το 2016 άνοιξε περί τα 40 καταστήματα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας) αλλά και της πολιτικής των προσφορών, η αλυσίδα εκτιμά ότι θα καταφέρει να διατηρήσει και το 2018 τα ηνία της πρωτιάς. Η εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Bερόπουλος ήταν το μεγάλο στοίχημα του Ομίλου Μετρό του Ομίλου Παντελιάδη και η πρώτη μεγάλη συμφωνία – διάσωση που έγινε στο λιανεμπόριο, λαμβάνοντας χώρα τον Φεβρουάριο του 2016. Όπως έχει ήδη προαναγγείλει η διοίκηση της εταιρίας, για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018. Σήμερα, το δίκτυο των My market αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια. Την πεποίθηση ότι οι ανακατατάξεις στον χώρο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα θα συνεχιστούν τα επόμενα δύο-τρία χρόνια και ότι στο τέλος αυτής της τριετίας θα έχουν επικρατήσει στην αγορά οι πολύ μεγάλες και οι πολύ μικρές αλυσίδες, με έκδηλα προβλήματα για τους μικρομεσαίους και μεσαίους του χώρου (όσους έχουν τζίρο 100-200 εκατ. ευρώ), εξέφρασε άλλωστε πρόσφατα και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της "Metro ΑΕΒΕ", η οποία προσβλέπει σε αύξηση του ενοποιημένου τζίρου της στο 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2019. Τέλος για την Μασούτης, από τις πλέον δημοφιλείς αλυσίδες της Βόρειας Ελλάδας, η ενίσχυση του ανταγωνισμού στα «χωράφια της», την στρέφουν στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα, όπου επεκτείνεται δυναμικά με δρομολογημένες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ. Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 264 καταστήματα, ενώ το 2016 ο τζίρος της έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 800 εκατ. ευρώ φθάνοντας τα 800,5 εκατ. ευρώ, από 751,6 εκατ. που ήταν το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,5%. Για το 2018 η αλυσίδα δίνει προτεραιότητα στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της. Η αλυσίδα αν και έχει ακουστεί ότι έχει δεχτεί πολλές φορές προτάσεις από ανταγωνιστές για την εξαγορά της, έχει προς το παρόν απορρίψει όλες τις σχετικές κρούσεις.
Ως εκ τούτου το 2018, μία ακόμη χρονιά όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς εξίσου δύσκολη από πλευράς κατανάλωσης, θα ξεκαθαρίσει για το ποιο αλυσίδα θα πάρει τα ηνία, θα κερδίσει τζίρους και θα καταφέρει να αποσπάσει την προτίμηση των περισσότερων καταναλωτών. Για την Σκλαβενίτης, το στοίχημα μέσα στο 2018 είναι να γίνει γνωστή στην επαρχία καθώς εκεί αντιμετωπίζει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς μέχρι πρότινος η παρουσία της περιοριζόταν μόνο στην Αθήνα. Ήδη η αλυσίδα έχει ξεκινήσει διαφήμιση στη Θεσσαλονίκη και απομένει να δούμε αν θα επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Αν και οι πωλήσεις της νέας πλέον αλυσίδας, που μετρά 560 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των στόχων, εντούτοις επικρατεί αισιοδοξία ότι το στοίχημα που τέθηκε όταν πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη επιχειρηματική διάσωση στην χώρα, θα κερδηθεί. Από την άλλη πλευρά, η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήταν και ο μεγάλος κερδισμένος από την πτώση της Μαρινόπουλος καθώς βρέθηκε στην πρώτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σουπερμάρκετ με τζίρο πάνω από 2 δισ ευρώ, φέρεται αποφασισμένη να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της. Μέσω της αυτόνομης ανάπτυξης της (μόνο το 2016 άνοιξε περί τα 40 καταστήματα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας) αλλά και της πολιτικής των προσφορών, η αλυσίδα εκτιμά ότι θα καταφέρει να διατηρήσει και το 2018 τα ηνία της πρωτιάς. Η εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Bερόπουλος ήταν το μεγάλο στοίχημα του Ομίλου Μετρό του Ομίλου Παντελιάδη και η πρώτη μεγάλη συμφωνία – διάσωση που έγινε στο λιανεμπόριο, λαμβάνοντας χώρα τον Φεβρουάριο του 2016. Όπως έχει ήδη προαναγγείλει η διοίκηση της εταιρίας, για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018. Σήμερα, το δίκτυο των My market αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια. Την πεποίθηση ότι οι ανακατατάξεις στον χώρο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα θα συνεχιστούν τα επόμενα δύο-τρία χρόνια και ότι στο τέλος αυτής της τριετίας θα έχουν επικρατήσει στην αγορά οι πολύ μεγάλες και οι πολύ μικρές αλυσίδες, με έκδηλα προβλήματα για τους μικρομεσαίους και μεσαίους του χώρου (όσους έχουν τζίρο 100-200 εκατ. ευρώ), εξέφρασε άλλωστε πρόσφατα και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της "Metro ΑΕΒΕ", η οποία προσβλέπει σε αύξηση του ενοποιημένου τζίρου της στο 1,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2019. Τέλος για την Μασούτης, από τις πλέον δημοφιλείς αλυσίδες της Βόρειας Ελλάδας, η ενίσχυση του ανταγωνισμού στα «χωράφια της», την στρέφουν στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα, όπου επεκτείνεται δυναμικά με δρομολογημένες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ. Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 264 καταστήματα, ενώ το 2016 ο τζίρος της έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 800 εκατ. ευρώ φθάνοντας τα 800,5 εκατ. ευρώ, από 751,6 εκατ. που ήταν το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,5%. Για το 2018 η αλυσίδα δίνει προτεραιότητα στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της. Η αλυσίδα αν και έχει ακουστεί ότι έχει δεχτεί πολλές φορές προτάσεις από ανταγωνιστές για την εξαγορά της, έχει προς το παρόν απορρίψει όλες τις σχετικές κρούσεις.