Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα σενάρια για το πότε θα πέσουν οι τιμές

Από το 2026 θα είναι οι τιμές πιο φθηνές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά.

Όπως αναφέρει η έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί.

Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά. Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Όμως, το σίγουρο είναι ότι η μετάβαση θα γίνει γρήγορα και τα περισσότερα προβλήματα θα επιλυθούν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια

Οι πωλήσεις

Επίσης έκθεση αναφέρεται και στο θέμα των πωλήσεων των  ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως επισημαίνεται, η  μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει δυναμική επίδραση στις πωλήσεις από το 2025-2030. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωληθούν θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040. Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ωστόσο, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια έντονη συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.

Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί από την πτώση του κόστους παραγωγής μπαταριών, το οποίο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Παρά την άνοδο των πρώτων υλών και της ενέργειας, η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή. Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Πηγή: enikonomia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Aν δείτε κάτι περίεργο,η κάποιο γεγονός στείλτε μας τις φωτογραφίες email στο meliomixa@gmail.com Τα νέα εδώ τα μαθαίνετε πρώτοι,με σχόλια και ρεπορτάζ
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Σας ευχαριστούμε