O λόγος που η τιμή των καυσίμων έχει τόσους δεκαδικούς αριθμούς
Ίσως από τα μοναδικά αγαθά τα οποία πωλούνται, διαθέτοντας τρία δεκαδικά στοιχεία στο «ταμπελάκι» της τιμής τους, είναι τα καύσιμα.
Για ποιον όμως λόγο συνωστίζονται τόσοι πολλοί αριθμοί στις πινακίδες των πρατηρίων.
Ένα από...
Για ποιον όμως λόγο συνωστίζονται τόσοι πολλοί αριθμοί στις πινακίδες των πρατηρίων.
Ένα από...
τα πολλά παράδοξα που συναντά κανείς στον δρόμο του, χωρίς μάλιστα πολλές φορές να τα παρατηρεί, είναι οι φωτεινές πινακίδες των πρατηρίων καυσίμων.
Ένα παράδοξο το οποίο δεν σχετίζεται με τον τρόπο που κάθε πρατήριο προβάλλει τις τιμές των καυσίμων, αλλά με αυτές καθ’ αυτές τις τιμές και ειδικότερα με τον αριθμό των δεκαδικών ψηφίων που παρουσιάζονται στις ψηφιακές, πλέον, πινακίδες.
Επί της ουσίας, τα υγρά καύσιμα αποτελούν το μοναδικό «αγαθό» το οποίο μπορεί να αποκτήσει κανείς γνωρίζοντας με τόση ακρίβεια την τιμή του.
Τρία δεκαδικά ψηφία επιτρέπουν στον καταναλωτή να γνωρίζει, με ακρίβεια μεγαλύτερη του ενός cent του ευρώ την τιμή της βενζίνης, του diesel, του LPG και του φυσικού αερίου, κάτι που δεν ισχύει για κανένα άλλο προϊόν ευρείας κατανάλωσης.
Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι γιατί τα υγρά καύσιμα αποτελούν την εξαίρεση ενός σχεδόν απαράβατου κανόνα που θέλει την τιμή ενός προϊόντος να στρογγυλοποιείται και να εμφανίζεται με έως και δύο δεκαδικά ψηφία.
Ένας από τους λόγους που καθιστά αναγκαία την αναγραφή τριών δεκαδικών ψηφίων στις αναγραφόμενες τιμές των υγρών καυσίμων είναι οι συχνές διακυμάνσεις που παρουσιάζουν αυτές, οι οποίες πολλές φορές δεν υπερβαίνουν ακόμα και το ένα λεπτό του ευρώ.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι ακόμα και μια οριακή διακύμανση στην τιμή των υγρών καυσίμων επηρεάζει και μάλιστα σημαντικά το κόστος, καθώς οι καταναλωτές εφοδιάζονται με δεκάδες λίτρα.
Για παράδειγμα, αν κανείς εφοδιάσει το όχημά του με 50 λίτρα και η διαφορά στην τιμή του καυσίμου είναι 2 λεπτά του ευρώ, τότε θα κληθεί να πληρώσει ένα ευρώ λιγότερο.
Στην περίπτωση μάλιστα που μιλάμε για επαγγελματικά οχήματα, τα ρεζερβουάρ των οποίων είναι μεγαλύτερα, οι διαφορά που προκύπτει μετά τον ανεφοδιασμό είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Ο τρίτος λόγος προκύπτει επί της ουσίας από τους δύο προηγούμενους. Η συχνή διακύμανση των τιμών και το γεγονός ότι επηρεάζουν άμεσα το κόστος κίνησης καθιστά επιτακτική την αναγραφή τους με τρία δεκαδικά ψηφία ώστε να επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις απαραίτητες συγκρίσεις.
Αυτό βέβαια που αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι επιλέγοντας με μοναδικό κριτήριο την τιμή του καυσίμου ίσως να πέσουμε στην παγίδα που πολλοί πρατηριούχοι στήνουν, προσφέροντας είτε χαμηλής ποιότητας καύσιμα είτε ποσότητες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα
Ένα παράδοξο το οποίο δεν σχετίζεται με τον τρόπο που κάθε πρατήριο προβάλλει τις τιμές των καυσίμων, αλλά με αυτές καθ’ αυτές τις τιμές και ειδικότερα με τον αριθμό των δεκαδικών ψηφίων που παρουσιάζονται στις ψηφιακές, πλέον, πινακίδες.
Επί της ουσίας, τα υγρά καύσιμα αποτελούν το μοναδικό «αγαθό» το οποίο μπορεί να αποκτήσει κανείς γνωρίζοντας με τόση ακρίβεια την τιμή του.
Τρία δεκαδικά ψηφία επιτρέπουν στον καταναλωτή να γνωρίζει, με ακρίβεια μεγαλύτερη του ενός cent του ευρώ την τιμή της βενζίνης, του diesel, του LPG και του φυσικού αερίου, κάτι που δεν ισχύει για κανένα άλλο προϊόν ευρείας κατανάλωσης.
Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι γιατί τα υγρά καύσιμα αποτελούν την εξαίρεση ενός σχεδόν απαράβατου κανόνα που θέλει την τιμή ενός προϊόντος να στρογγυλοποιείται και να εμφανίζεται με έως και δύο δεκαδικά ψηφία.
Ένας από τους λόγους που καθιστά αναγκαία την αναγραφή τριών δεκαδικών ψηφίων στις αναγραφόμενες τιμές των υγρών καυσίμων είναι οι συχνές διακυμάνσεις που παρουσιάζουν αυτές, οι οποίες πολλές φορές δεν υπερβαίνουν ακόμα και το ένα λεπτό του ευρώ.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι ακόμα και μια οριακή διακύμανση στην τιμή των υγρών καυσίμων επηρεάζει και μάλιστα σημαντικά το κόστος, καθώς οι καταναλωτές εφοδιάζονται με δεκάδες λίτρα.
Για παράδειγμα, αν κανείς εφοδιάσει το όχημά του με 50 λίτρα και η διαφορά στην τιμή του καυσίμου είναι 2 λεπτά του ευρώ, τότε θα κληθεί να πληρώσει ένα ευρώ λιγότερο.
Στην περίπτωση μάλιστα που μιλάμε για επαγγελματικά οχήματα, τα ρεζερβουάρ των οποίων είναι μεγαλύτερα, οι διαφορά που προκύπτει μετά τον ανεφοδιασμό είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Ο τρίτος λόγος προκύπτει επί της ουσίας από τους δύο προηγούμενους. Η συχνή διακύμανση των τιμών και το γεγονός ότι επηρεάζουν άμεσα το κόστος κίνησης καθιστά επιτακτική την αναγραφή τους με τρία δεκαδικά ψηφία ώστε να επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις απαραίτητες συγκρίσεις.
Αυτό βέβαια που αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι επιλέγοντας με μοναδικό κριτήριο την τιμή του καυσίμου ίσως να πέσουμε στην παγίδα που πολλοί πρατηριούχοι στήνουν, προσφέροντας είτε χαμηλής ποιότητας καύσιμα είτε ποσότητες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Aν δείτε κάτι περίεργο,η κάποιο γεγονός στείλτε μας τις φωτογραφίες email στο meliomixa@gmail.com Τα νέα εδώ τα μαθαίνετε πρώτοι,με σχόλια και ρεπορτάζ
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Σας ευχαριστούμε