Ψηφιακό δελτίο αποστολής από την 1η Δεκεμβρίου – Το email που έστειλε στις επιχειρήσεις η ΑΑΔΕ
Σε εφαρμογή τίθεται από την 1η Δεκεμβρίου το ψηφιακό δελτίο αποστολής στην πλατφόρμα myDATA για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο.
Το νέο πλαίσιο αξιοποιεί τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και διευκολύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους. Χθες η φορολογική διοίκηση απέστειλε 155.415 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις επιχειρήσεις, που θα υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στο myDATA.
Ειδικότερα, την παραπάνω υποχρέωση έχουν από 1/12 οι επιχειρήσεις που:
• Τα ακαθάριστα έσοδά τους υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ, βάσει της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022.
• Δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιοκάρπου και ελαιολάδου.
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη έκδοσης παραστατικών διακίνησης, το πρόστιμο ανέρχεται:
– Στα πεντακόσια ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα.
– Στα χίλια (ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Οπως προαναφέρηκε, μέσω του δελτίου η φορολογική διοίκηση θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση αγαθών στην αγορά και να εντοπίζει περιπτώσεις συναλλαγών με εικονικά τιμολόγια ή χωρίς φορολογικά παραστατικά. Στο επίκεντρο των ελέγχων θα βρεθεί η διακίνηση αγροτικών προϊόντων και οικοδομικών υλικών όπου καταγράφονται εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής. Τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης θα λαμβάνουν Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης για κάθε έγκυρη διαβίβαση στην πλατφόρμα myDATΑ, ενσωματώνουν QR Code, ενώ ορίζεται πως η ημερομηνία διακίνησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης.
Η ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την έκδοση παραστατικών, τη διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και την ενημέρωση του λήπτη, καθώς και τη δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code. Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων και παραδόσεων αγαθών, την παραλαβή παραστατικών με τη σάρωση QR Code και τον ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο από τον λήπτη.
Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα ενταχθούν στο νέο σύστημα αποστολής των δελτίων την 1η Απριλίου. Ωστόσο, όσες επιθυμούν, μπορούν προαιρετικά να κάνουν χρήση του ψηφιακού δελτίου αποστολής μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, η εφαρμογή του μέτρου καθίσταται υποχρεωτική και για το Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ.
Από την εφαρμογή εξαιρούνται αγρότες ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ, φυσικά πρόσωπα με ευκαιριακές συναλλαγές έως 10.000 ευρώ και τεχνικοί με αναγκαία εργαλεία για την εκτέλεση των εργασιών τους, μεταξύ άλλων.
Ψηφιακό πελατολόγιο
Το επόμενο «όπλο» στην προσπάθεια περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι το ψηφιακό πελατολόγιο που ενεργοποιείται εντός του μηνός σε συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών. Πρόκειται για το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να έχει τα στοιχείων των πελατών την ώρα που βρίσκονται εντός της επιχείρησης και τα οποία θα διασταυρώνονται με τις αποδείξεις που ανεβαίνουν στα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA).
Οπως αναφέρουν από τη φορολογική αρχή, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα και στον κλάδο των εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων.
Ουσιαστικά θα επανέλθουν τα πρόσθετα βιβλία που τηρούσαν μέχρι το 2012 όλες οι ανωτέρω επαγγελματικές ομάδες. Ετσι, λοιπόν, από το νέο έτος θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με τα δηλωθέντα στοιχεία στα myDATA. Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με τα myDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή και να διασταυρώνει εάν και πότε για παράδειγμα κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Aν δείτε κάτι περίεργο,η κάποιο γεγονός στείλτε μας τις φωτογραφίες email στο meliomixa@gmail.com Τα νέα εδώ τα μαθαίνετε πρώτοι,με σχόλια και ρεπορτάζ
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς.
Σας ευχαριστούμε